۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

حضور ارتش در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

حضور ارتش در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت


مستند "شرق حماسه" با موضوع دفاع مقدس به نمایندگی از آثار مستند تولید شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند تاریخی "شرق حماسه" که نقش حساس و تأثیرگذار لشگر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان در سالهای دفاع مقدس را به تصویر کشیده و از بین 315 مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره مقاومت موفق به حضور در بخش مسابقه این جشنواره شده به سفارش معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و تولید شده است.



در این مستند 30 دقیقه ای دلاورمردی و شور مقاومت و پایداری مردم ایران بویژه خراسانیان با بهره گیری از ادبیات حماسی در شاهنامه فردوسی و واکاوی شخصیت های مبارز و تسلیم ناپذیر شاهنامه در یک فرایند تاریخی و اثرگذار از دوره ساسانی تا دوره اسلامی و از آن برهه تا دوران معاصر و سالهای دفاع مقدس به زیبایی روایت شده است.



آنچه در این مستند مورد تأکید قرار گرفته، شور حماسی و مقاومت بی نظیر رزمندگان لشگر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان در سالهای دفاع مقدس بویژه عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه (ع) با تمسک به پیشوای هشتم شیعیان جهان حضرت امام رضا (ع) است.



مستند حماسی که به نویسندگی اکبر علیزاده و اکبر کشتکار و تهیه کنندگی محمد حمزه زاده در نیمه دوم سال 1388 ساخته شده است برای نخستین بار در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که از 31 شهریور تا 6 مهرماه سال جاری به صورت همزمان در تهران و کرمان برگزار می شود اکران خواهد شد.


منبع :خبرگزاري مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر