۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

قطبی: امیدوارم در فینال جام ملتهای آسیا با چین بازی کنیم

قطبی: امیدوارم در فینال جام ملتهای آسیا با چین بازی کنیم


قطبی در پاسخ به سوال خبرگزاری شین هوآ درباره كیفیت تیم چین گفت:«درست است كه چین مسابقه را باخت اما زحمت زیادی برای این مسأله متحمل شدیم. من چینی‌ها و تیم ملی‌شان را دوست دارم و عقیده دارم كه آنها در مسیر درستی حركت می‌كنند. من امیدوارم ما همدیگر را در نیمه نهایی یا فینال جام ملت‌های آسیا مجدداً ملاقات كنیم.

سایت گل- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار با تیم ملی چین و پیروزی دو بر صفر بر این تیم، در کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی با حضور خبرنگاران چینی حضور یافت و به سوال های آنان پاسخ داد.


سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود با خبرنگاران چینی از حضور هواداران این تیم تشكر كرد و در عین حال كاملا محترمانه درباره چین صحبت كرد. قطبی گفت:«من خیلی خوشحالم كه مسابقه امروز در حضور این همه تماشاچی برگزار شد. اما زمین مسابقه اصلا شرایط خوبی نداشت.» افشین قطبی در این مصاحبه اظهار امیدواری کرد که با تیم ملی چین در مرحله نیمه نهایی یا فینال رقابتهای جام ملتهای آسیا 2011 روبرو شود. وی از بازی تیم ایران ابراز رضایت کرد و گفت که ما 65 تا 70 دقیقه بازی را کاملا دراختیار داشتیم و به حریف فرصت هیچ کاری ندادیم. البته سفر طولانی از تهران تا ژنگژو و تنها دو جلسه تمرین قبل از بازی باعث شد که نتوانیم هر 90 دقیقه را کنترل کنیم.



وی ضمن ابراز رضایت از قضاوت داور کره ای مسابقه درباره تیم چین گفت: تیم شما ساختار خوبی پیدا کرده و تلاش می کند تا کیفیت بهتری پیدا کند. فیزیک خوبی دارد و این نتیجه بدی برای تیم شما نیست. تیم چین با بحرین که یک تیم خوب اسیایی است مساوی کرده و فرانسه را شکست داده و با یک بازی نباید تیمتان را مورد انتقاد قرار دهید.

وی همچنین گفت: تیم چین کیفیت خوبی دارد و نتایج اخیر این تیم تایید کننده این حرف من است. بازیکنان شما قدرت، سرعت و مهارت خوبی دارند فقط نیاز دارند که در یک سوم زمین حریف بهتر تصمیم بگیرند و در گرفتن توپ و پاس دادن سریعتر عمل کنند.

قطبی از وضعیت چمن زمین مسابقه گلایه کرد و گفت که سازماندهی و برنامه ریزی مناسب بیرون از زمین می تواند به بهتر شدن کیفیت یک مسابقه فوتبال کمک کند. قطعا بازی در چنین زمینی کیفیت هر تیمی را پایین می آورد.

وی همچنین درباره تیم ایران گفت که ما درحال ساختن تیمی هستیم که بتواند ما را به هدفمان که قهرمانی جام ملتهای آسیا است، برساند. تیم ما جوان شده و معدل سنی آن به زیر 25 سال رسیده و امیدواریم تا جام ملتها شرایط بهتری پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران همچنین در پاسخ به درخواست یك خبرنگار چینی درباره اینكه نصیحتی به چین كند گفت:«بازیكنان چین به اعتماد به نفس بیشتری احتیاج دارند و به نظرم سرمربی تیم ملی باید از نظر روانی روی آنها كار كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر